Prawo podatkowe bywa niezmiernie skomplikowane i niezrozumiałe dla wielu podatników, którzy gubią się w gąszczu przepisów. Niejednokrotnie potrzebują profesjonalnego wsparcia, oferowanego przez takich specjalistów, jak doradca podatkowy w mieście Świdnik, współpracujący z naszą kancelarią.

Dzięki takim osobom da się zoptymalizować swoją firmę pod względem finansowym, a także zadbać o bezpieczeństwo przedsiębiorstwa.

Czym zajmuje się doradca podatkowy?

Doradcy podatkowi świadczą szereg usług, wspierając podatników we właściwej interpretacji prawa podatkowego, co pozwala na prawidłowe rozliczenie rozmaitych podatków, związanych na przykład z prowadzoną działalnością gospodarczą, pracą w oparciu o umowę o pracę i umowy cywilnoprawne lub wynajmem.

Do podstawowych obowiązków doradców podatkowych zaliczają się między innymi:

• bieżące doradztwo z prawa podatkowego,
  • tworzenie opinii z zakresu prawa podatkowego,
  • opracowywanie pism do rozmaitych instytucji i urzędów (np. wniosków o ulgi podatkowe, skarg),
  • reprezentowanie podatnika przed organami podatkowymi i sądem administracyjnym,
  • przygotowanie deklaracji i podań o charakterze prawnym.

To jednak nie jedyne usługi, które może świadczyć osoba na co dzień zajmująca się prawem podatkowym. Wielu specjalistów pracujących w tej branży dla swoich klientów prowadzi też księgi podatkowe oraz zajmuje się tworzeniem innych ewidencji, stosowanych do celów podatkowych.

Doradztwo Podatkowe

Doradca podatkowy to jeden z zawodów zaufania publicznego, którego kształt precyzyjnie reguluje ustawa o doradztwie podatkowym z dnia 5 lipca 1996 roku. Osoby piastujące to stanowisko muszą cieszyć się nieposzlakowaną opinią oraz wykazać się sporą wiedzą nie tylko z zakresu prawa podatkowego.

Aby móc ubiegać się o stanowisko doradcy podatkowego, trzeba spełnić szereg wymagań, w tym:

• mieć wyższe wykształcenie,
  • korzystać z pełni praw publicznych,
  • posiadać pełną zdolność do czynności prawnych.

Dodatkowo, dotychczasowe działania kandydata powinny wskazywać na to, że będzie on godnie i odpowiedzialnie pełnić powierzone mu obowiązki.

Kluczowym krokiem dla pojęcia pracy w charakterze doradcy podatkowego jest zdanie egzaminu państwowego, który sprawdza zarówno wiedzę teoretyczną, jak i praktyczne umiejętności między innymi z obszaru:

• prawa pracy,
  • prawa dewizowego,
  • prawa karnego skarbowego,
  • prawa międzynarodowego (w tym wspólnotowego) celnego,
  • ewidencji podatkowych,
  • funkcjonowania Krajowej Administracji Skarbowej,
  • rachunkowości,
  • przepisów o doradztwie podatkowym.

Egzamin jest podzielony na dwie części: pisemną i ustną. Dopiero po zaliczeniu obu oraz odbyciu praktyk można starać się o wpisanie na listę doradców podatkowych.

Zakładanie Spółek

Zakładanie Spółek Świdnik

Poszukiwania doradcy podatkowego najlepiej rozpocząć od sprawdzenia rekomendacji od zaufanych osób z podobnej branży, które już współpracowały z danym profesjonalistą. Pamiętajmy bowiem, że również w tym obszarze obowiązuje specjalizacja.

Niekiedy, przy bardziej skomplikowanych działaniach niezbędne może się okazać skorzystanie z pomocy kilku specjalistów. Pozwala to znaleźć najlepszy sposób na zoptymalizowanie funkcjonowania przedsiębiorstwa, co przekłada się na większe bezpieczeństwo firmy oraz stabilizację finansową.

Każdą osobę do potencjalnej współpracy warto dodatkowo zweryfikować, choćby za pośrednictwem dostępnych narzędzi w Internecie. Najlepiej sprawdzić jej stronę internetową, zobaczyć, czy figuruje w rankingach doradców podatkowych (np. Rzeczpospolitej lub Dziennika Gazeta Prawna), czy publikuje własne opracowania branżowe oraz jaką ma opinię w środowisku i wśród klientów. Może to wiele powiedzieć o danym doradcy oraz korzyściach ze współpracy dla przedsiębiorcy.

Nasza kancelaria specjalizuje się w kompleksowej obsłudze rachunkowo-podatkowej dla wymagających przedsiębiorców. Oferujemy usługi z zakresu księgowości oraz doradztwa podatkowego, oraz zakładanie spółek, dzięki którym nasi klienci zyskują spokój i bezpieczeństwo swoich biznesów.

Chcesz dowiedzieć się, jak możemy poprawić funkcjonowanie Twojej firmy, uporządkować rozliczenia oraz zoptymalizować wszelkie kwestie podatkowe? Skontaktuj się z nami już dziś, by poznać rozwiązanie szyte na miarę potrzeb Twojego biznesu.